Ecolex Logo
The gateway to
environmental law
Search results » Legislation

Resolución Nº 0209 - Deroga la Resolución 198 de 29 de octubre de 2018, publicada en el Registro Oficial 384 de 10 de diciembre de 2018, en la cual se aprueba el Instructivo para evaluar y aprobar el restablecimiento de certificación orgánica.

Country/Territory
Ecuador
Document type
Regulation
Date
2022
Source
FAO, FAOLEX
Subject
Livestock, Food & nutrition, Cultivated plants
Keyword
Ecological production/organic production Certification Animal production
Geographical area
Amazonia, Americas, Andean States, East Pacific, Latin America and the Caribbean, South America, South-Eastern Pacific
Abstract

El presente Acuerdo Administrativo deroga la Resolución Nº 198 de 29 de octubre de 2018, publicada en el Registro Oficial 384 de 10 de diciembre de 2018, en la cual se aprueba el Instructivo para evaluar y aprobar el restablecimiento de certificación orgánica.

Full text
Spanish
Website
www.gob.ec

References - Legislation

Repeals

Resolución Nº 198 ─ Instructivo para evaluar y aprobar el restablecimiento de certificación orgánica.

Legislation | Ecuador | 2018

Keyword: Ecological production/organic production, Processing/handling, Packaging/labelling, Food additives, Certification, Hygiene/sanitary procedures, Food quality control/food safety, Internal trade, Fish products, Ecofriendly products/ecofriendly processes, Consumer protection, Animal production, Animal feed/feedstuffs, Animal health, Plant production, Integrated pest management-IPM/pest management strategies, Soil conservation/soil improvement

Source: FAO, FAOLEX