Ecolex Logo
The gateway to
environmental law
Search results » Legislation

Orden FOM/2380/2015 - Modifica el Real Decreto Nº 210/2004, Sistema de seguimiento y de información sobre el tráfico marítimo.

Country/Territory
Spain
Document type
Regulation
Date
2015
Source
FAO, FAOLEX
Original source
Boletín Oficial del Estado Nº 3270, 11 de noviembre de 2015.
Subject
Environment gen., Sea
Keyword
Pollution control Navigation Transport/storage Marine pollution Hazardous substances Harbour
Geographical area
Europe, Europe and Central Asia, European Union Countries, Mediterranean, North Atlantic, North-East Atlantic, Southern Europe
Abstract

La presente Orden modifica el Real Decreto que tiene por objeto establecer un sistema de seguimiento y de información sobre el tráfico marítimo en aguas en las que España ejerce soberanía, respecto a los Mensajes electrónicos y sistema de la Unión de intercambio de información marítima (SafeSeaNet), que permite la recepción, el almacenamiento, la recuperación y el intercambio de información para la seguridad marítima, la protección portuaria y marítima, la protección del medio marino y la eficacia del tráfico y del transporte marítimos.

Full text
Spanish
Website
www.boe.es

References - Legislation

Implements

Commission Directive 2014/100/EU amending Directive 2002/59/EC of the European Parliament and of the Council establishing a Community vessel traffic monitoring and information system.

Legislation | European Union | 2014

Keyword: Marine pollution, Pollution control, Hazards, Hazardous substances, Access-to-information, Data collection/reporting, Inspection

Source: FAO, FAOLEX

Amends

Real Decreto Nº 210/2004 - Sistema de seguimiento y de información sobre el tráfico marítimo.

Legislation | Spain | 2004

Keyword: Marine pollution, Pollution control, Navigation, Transport/storage, Hazardous substances, Harbour

Source: FAO, FAOLEX